_CATEGORYS

0

BCmot motorkocsi

A motorkocsikat a mellékvonali személyforgalom korszerűsítésére tervezte és készítette a Ganz Danubius gyár 1926-ban. A beépített motor egy négyfokozatú sebességváltón keresztül hajtotta a motorkocsi egy kerékpárját. Az 1930-as évek közepén a MÁV mintegy 4400 km hosszú (az akkori egész hálózat 55%-a) mellékvonali hálózatán a személyforgalmat már e két-és háromtengelyű motorkocsik bonyolították. A motorkocsik hasonló járműszerkezetű pótkocsikat is vontattak.

Az ABnymot (erdetileg BCnmot) sorozatú jármű különlegessége az 1,8 m-rel megnyújtott kocsiszekrény, gépészeti rész érdekessége a tetőn elhelyezett hűtő.  A Vasúttörténeti Parkba került jármű 1939-től az 1980-as évek közepéig közforgalomban járt, majd a püspökladányi vontatási telepen üzemi célú járműként használták, melynek műhelyében a helyreállítása is megtörtént.

Ülőhelyek száma: 
1. osztály 15 fő
2. osztály 31 fő

Megengedett legnagyobb sebessége: 60 km/h
Disclaimer Data Privacy Engedélyszám: R-00784/1993/2000
BCmot motorkocsi - mavnosztalgia.hu