Főoldal
UTAZÁSOK 2020
Törzsutas program
Kapcsolat
Elérhetőség
Történetünk
Cégvezetés
Partnereink
Partnerirodák
Szolgáltatásminőségi jelentések
Ajándékutalvány
Charter & Rendezvény
Különvonatok bérlése
Élményvonatok
Nosztalgiavonatok
Gyertyafény Expressz
Rendezvényhelyszín
Gödöllő Királyi váró
Galéria
Kapcsolat / Értékesítés
Információk
Bankkártyás fizetés feltételei
Kedvezmények
Tanúsítványaink
Fizetési módok
Galéria
Járműveink
Személykocsik
Apz / Pullman Club
Bpz / Economy Club
BDpz / VELO Veled! - kerékpárszállító
Cmn (fapados)
Caü (fapados)
ABa 2305 (párnás)
ABaü 630 (párnás)
ABak 201089 (párnás)
Közösségi kocsik
SR 065 / Orfeum
DA 6404 / Sörkocsi
BcR 041/ Istropolitan
WSRmee / Balaton
Étkezőkocsik
WRm 004 / Budapest
WRm 012 / Albert Flórián
WRm 029 / Pannonia
WR 2347 / Teakfa Orient
WR 4252 / Piano
WR 252 / Matthias
WRz 001 / RetroBistro
WRRmz 008 / Venezia
Hálókocsik
AcBc 001
BcR 041/ Istropolitan
WL 361
WL 362
WLm / DeLuxe
WLmee / Superior DeLuxe
Szalonkocsik
BcR 041 / Istropolitan
WLS 051
WLS 052
WLS 055
WLS 056
Gőzmozdonyok
424.247 / Bivaly
242.001 / Koporsó
220.194 / Annamari
Dízelmozdonyok
M61-001 / NoHAB
M61-006 / NoHAB
M61-019 / NoHAB
M61-020 / NoHAB
M40-114 / Púpos
M40-209 / Púpos
Villanymozdony
V42-527 / Leó
Motorvonatok
Aamot 023 / Árpád
ABbmot 610
Bcmot / Frigyláda
Rendezvényhelyszínek
Gödöllői Királyi váróterem
Rendezvényterem
Kiadványaink
Cargo
Hasznos letöltések
Belépés:
Jelszó:
Regisztráció
/
Elfelejtett jelszó
Motorvonatok
ABb Motorkocsi
A MÁV öttengelyes ABb sorozatú motorkocsikból 1956- 58 között 18 db-t szerzett be. A Ganz és Ganz-MÁVAG által gyártott vontatójármuveket eleinte -az eredeti rendeltetésüktol eltéroen- nem mellékvonalon, hanem fovonalon gyorsvonati üzemben használták. Ilyenkor a motorkocsi három, két távvezérelt motorkocsi hat négytengelyes személykocsit továbbított. A 330 kW teljesítményu, 12 hengeres Ganz-Jendrassik motort a háromtengelyes - magyar szabadalom szerint - Ganz- Rónai csúszótámos forgóvázba építették. A muszaki emlékként üzemképesen megorzött ABb 610 pályaszámú motorkocsi utasterét a nosztalgiaüzem kívánalmai szerint kissé átalakították, kocsiszekrényét átfestették.
Ülohelyek száma: 40
Megengedett sebessége: 90 km/h
">
"ÁRPÁD" GYORSSÍNAUTÓBUSZ
A négytengelyes, 160 kW teljesítményu dízel motorkocsit az 1930-as évek második felében a Ganz gyártotta. A jármusorozatból 20-tól 26-ig pályaszámmal 7 db készült és történelmi személyek neveit viselték: Árpád, Elod, Huba, Tas, Szent István, Szent László és Mátyás király. Az "Árpád" gyorssínautóbusz-család tagjai eloször Budapest és Bécs között nemzetközi forgalomban közlekedtek a mai InterCity vonatok elofutáraiként. 1934- ben 2 óra 58 perc alatt tették meg a Budapest-Bécs közötti 278 km-es távolságot. A II. világháború alatt a sorozatból 4 db megsemmisült, további kettot késobb leselejteztek. A megmaradt 23-as pályaszámú gyorssínautóbusz felújítását a MÁV Szolnoki Jármujavító üzeme végezte 1987-ben. A magyar vasút legendás híru és "ÁRPÁD" névre keresztelt gyorssínautóbusza napjainkban nosztalgiaüzemben közlekedik.
Ülohelyeinek száma: 64
Legnagyobb sebessége: 110 km/h
">
PUSZTA MOTORVONAT
Az 1920-30-as években a MÁV számos mellékvonalán a Ganz könnyu motorvonatai közlekedtek. A korábbi gozvontatású vegyesvonatok helyett közlekedo motoros szerelvényekkel az átlagos utazási sebesség 17 km/h-ról annak kétszeresére növekedett. Ezekbe a motorkocsikba építették be eloször - a késobb világhíruvé vált - Ganz-Jedrassik dízelmotort. A négyrészes motorvonat két motorkocsiból az egyik 1927-ben, a másik 1928-ban készült és két, jellegében hasonló kivitelu kocsiból áll, melyeket 1932-ben és 1938-ban gyártottak. Az 1970-es évek végétol ezeket a jármuveket felváltották az akkori Csehszlovákiából beszerzett Bz szerelvények. A szentesi futoház által 1997-ben igényesen felújított hangulatos belso kialakítású fapados ülohelyu jármuveket viszonylag kisebb távolságokra ajánljuk olyan társaságoknak, akik szeretnék megismerni a századelo mellékvonali vonatozásának hangulatát. A szerelvényben kiépített hangosító berendezéssel az utasok tájékoztatására és zeneszolgáltatására is van lehetoség.
Ülohelyek száma: 170
Megengedett maximális sebessége: 60 km/h
">
"KÁDÁR-VONAT" háromrészes motorvonat
Az egykori szocialista állami és pártvezetés a bel-és külföldi utazásaik során eloszeretettel vette igénybe a megbízható vasúti közlekedést, ezért a MÁV egészen az 1990-es évekig külön jármuveket tartott üzemben ezekhez az utazásokhoz. Ezt a luxus motorvonatot az 1970-es évek elején a kormányzati utazások igényeinek kielégítésére gyártotta a Rába-Ganz-MÁVAG kooperáció. A "Kádár-vonatnak" becézett szerelvényen a korábbi - szocialista - rendszer vezetoin kívül több világhíresség, köztük a holland királyno és Nixon az USA egykori elnöke is utazott. A "Kádár motorvonat" nemzetközi forgalomban is részt vehet, hiszen saját villamos és gozfutéssel rendelkezik. A hangszigetelt és légkondicionált utasteru motorkocsiban 50 fo nappali utazását és 13+4 fo kényelmes éjszakai pihenését tudják biztosítani az egyszemélyes zuhanyfülkés, illetve kétszemélyes mosdótálas hálófülkékben. A vonaton üzleti, vagy baráti megbeszélések számára 18 fos tárgyalóterem, és egy 6 személyes dohányzó is rendelkezésre áll. A belso telefonrendszer és a szobaszerviz is az utasok kényelmét szolgálja.
Megengedett sebessége: 120 km/h
">
Tweet
Ajánlását megköszönjük.
Hírlevél
Aktuális programjainkról email-ben is értesülhet:
Feliratkozás
Élményvonatok
Regisztráció
Cégünkről
Gyertyafény Expressz
Hírlevél
Galéria
Gőzfelhős nosztalgia utazások
Törzsutas program
Partner irodák
Charter és rendezvény
Kedvezmények
Kapcsolat
izmir kizlik zari dikimi
izmir kurtaj
izmir tup bebek
izmir vajinismus
Jogi nyilatkozat
Adatvédelem
Engedélyszám:
R-00784/1993/2000
Ellenőrzés
Nyelv: hu
Action: galeria
Mi: 112
Id:
Blokk1:
Blokk2:
Blokk3:
Blokk4:
Blokk5:
Cookie ID:
Akt link: galeria/112