Zauberg Expressz -Élményvonattal Semmeringre

2015. október 21. Szerda

Kedves Szervezők!

Feleségemmel már nagyon izgatottan vártuk az első közös Élményvonatozásunk napját, és így elsőre már el is árulom, minden percét élveztük. Az utazás ajándék volt saját magunknak, hiszen előző nap volt a harmadik házassági évfordulónk.
Reggel hajnali 3-kor keltünk, hogy időbe kiérjünk a pályaudvarra. A vonatot időbe beállították, majd elfoglalva helyünket vártuk az indulást. Az odaút a határig nem telt el eseménytelenül. Folyamatosan gondoskodtak róla, hogy ne unatkozzunk. Kedves személyzet, folyamatos utas tájékoztatás arról, éppen hol járunk, mi következik, mire készüljünk, vagy éppen milyen programok zajlanak a vonaton. A reggeli „hamuba” sült pogácsa nagyon jól esett, majd a csíksomlyói áfonyalikőr is segített a hangulat fokozásában. A vonatba besorozott két gyönyörű étkezőkocsi pedig folyamatosan üzemelt. Egy igazi élmény elfogyasztani rajta a reggelit. Meg kell említenem, és dicséretes, hogy az árak egyáltalán nincsenek elszállva, sőt kifejezetten barátiak. Ehhez társul a gyors kiszolgálás is. Elismerésem a pincéreknek, hogy a forró teámból egy csepp sem ment ki, pedig ingott a kocsi rendesen! Még az odaúton megkaptuk a totót, amit ha jól töltünk ki hazafelé a sorsoláson különböző ajándékokat nyerhetünk, valamint a kalauz ellenőrizte a jegyünket, majd pecsételt a Törzsutas Passportunkba is. Nekünk már csak négy kell!  Folyamatosan kaptunk információs kiadványokat, szótárt, kuponfüzetet a célállomás különböző helyeire. A határt átlépve pedig jött a gyönyörű táj. Mindenki az ablakhoz tapadt és próbálta megtalálni a legjobb helyet a legszebb fotókhoz. Csodálatos környezet, hatalmas hegyek, viaduktok, alagutak. Valóban szép látvány. A vonat több helyen is megállt, kinek-kinek leszállási lehetőséget biztosítva. Mi Semmeringet választottuk. Mivel hó még nem volt, a síszezon sem kezdődött el, így meglehetősen kevés emberrel találkoztunk a faluban. Az őszi sokszínűség, a csend és a tiszta levegő nagyon jólesett testnek és léleknek is. Sajnos az időjárás nem volt a legbarátibb hozzánk, mivel felmenve a hegyre a felvonóval, sűrű tejfehér köd fogadott minket, így esélyünk sem volt fotózni, se a kilátásban gyönyörködni. Bár ennek ellenére megmásztuk a kilátót is. Sétáltunk egy jó nagyot, ebédeltünk egy finomat a fent található étteremben, majd visszamentünk a faluba. Egy nagy séta, nagy beszélgetések és el is repült az idő. Irány a vasútállomás. A hazafelé vezető út sem telt el eseménytelenül. Kisorsolták a totó nyerteseket, nagyon reménykedtünk, de nem voltunk a nyertesek között. Meglepetés csokoládé és kedves érdeklődés a személyzet részéről, ki hogyan érezte magát. Vacsora után irány az Orfeum kocsi, ahol nagyszerű buli fogadott minket igazi magyar slágerekkel, majd pedig Vincze Lilla énekesnőt is „megtalálták” és nem volt rest beszállni egy pár dal erejéig. Nem mindennapi élmény egy száguldó vonatban táncolni, ami imbolyog jobbra-balra. Egyszer mindenkinek ki kell próbálnia! A hazaút gyorsan eltelt, leszállás Kelenföldön mosolygós arccal, fáradtan, de elhatározva, hogy megyünk még…Biztos, hogy nem ez volt az utolsó utazásunk a MÁV Nosztalgia Kft.-vel!