Élményvonattal Semmeringre

2013. október 17. Csütörtök
Zauberg Expressz - Élményvonattal Semmeringre

Olyan sokan vannak, akik csak autóval, vagy repülővel tudják elképzelni a nyaralást, vagy bármilyen utazást. Pedig a vonat is tud fantasztikus élményt nyújtani! Kényelmes, nem nekünk kell vezetnünk, illemhely is van rajta, ellentétben a buszokkal, vagyis minden adott ahhoz, hogy élvezzük az utazást.
Ezért szeretünk mi a Férjemmel vonattal menni bárhová, ha lehetséges.
Semmeringről a vonatrajongó barátainktól hallottunk először, és mivel hegyvidéki(miskolci) születésűek vagyunk, nem volt kérdés, hogy el szeretnénk jutni erre a nagyon szépnek és vadregényesnek mondott vidékre. Aztán amikor a Máv Nosztalgia oldalára keveredtünk, és megláttuk az októberi 1 napos utazást, nem gondolkodtunk sokat, hogy befizetünk rá, főleg, hogy baráti áron lehetett helyjegyeket foglalni.
A vonatúton, annak ellenére, hogy odafelé kb. 5 óra volt, nem unatkoztunk, a beharagozott élményvonat szlogent teljes egészében megkaptuk a személyzettől. "Pálinkás jó reggelt" fogadott minket a vonaton, majd reggeli falatkákat kaptunk. A vonat rádióján kellemes hangú vezetőket kaptunk, akik szórakoztatóak voltak, de főleg információkat szolgáltattak nekünk. Az étkezőkocsi annyira népszerű volt, hogy be kellett mondani, hogy szakaszokban jöjjenek inkább a tisztelt vendégek, mert teltház van jelenleg. A személyzet részéről maximálisan kiszolgálták az utasok igényeit. A vonatút során Totó-t tölthettünk ki, melyet estefelé, a visszaúton értékeltek, és tombolaként értékes nyereményeket is lehetett nyerni. Mi is a szerencsések közé tartoztunk egy MÁV Nosztalgia ajándékcsomaggal.
Az út csodálatosan szép volt. A reggeli napsütéses ködben Magyarország is pompás látványt nyújtott, az őszülő vidék lenyűgöző volt. Az ausztriai szakasz alatt mindenki a bal oldalon lógott ki az ablakon, csodás és lélegzetelállító helyen megy a vasút, viaduktok és hegyek között zakatolva. Az őszi erdő színei nagyszerűnek láttatják a vidéket. Bár annyira elbűvölően vadregényes, hogy biztos vagyok benne, hogy minden évszakban megmutatja a szép arcát.
A hangosbemondóban minden állomás előtt meghallgattuk, hogy ha a leszállás mellett döntünk, mit találhatunk a településen és környékén, milyen programokat ajánlanak a vezetőink. Kaptunk mini német szótárt is. Semmeringen szállt le az utasok többsége, itt két program is várta a kirándulókat: vadregényes rövidebb túra az erdőben vagy városnéző séta. Az előbbi sok utast vonzott. Több százan mentünk végig az erdei ösvényen, viaduktok alatt, hogy felérve az a látvány táruljon a szemünk elé, amely annak idején is már rajta volt a 20 schillinges bankón, annyira népszerű és csodaszép volt.
A túra végén mi a párommal különváltunk a többiektől, még itthon megterveztük, hogy átmegyünk Gloggnitzba, a Lindt csokoládéboltba. Busszal utaztunk át a városkába, és a 20 perces út alatt is meglepően szép vidéken kanyarogtunk. A kisváros csendes, tiszta, igazi osztrák feeling-gel. A visszaútig ebédeltünk, sétáltunk, élveztük a friss levegőt. Megbeszéltük, hogy nem most voltunk ott utoljára.
Visszafelé a vonatra várva megmutatta magát egy igazán lenyűgöző égi jelenés is, szivárvánnyal jelzett Ausztria, hogy köszöni, hogy meglátogattuk. Legalábbis nekünk ez volt az érzésünk.
A vonaton a visszaúton sem unatkoztunk, igazi táncos mulatság volt az orfeum kocsiban,élő zenekar húzta a rock and roll láb-alá valót, ki kell próbálni a zötykölődő vagonban a táncolást, felejthetetlen élmény, kisorsolták a Totó-t, vacsoráztunk az étkezőkocsiban, és megpihentünk a sok élmény után.
Biztosak vagyunk benne, hogy a többség hasonlóan élvezte az utat, és abban is, hogy nem utoljára voltunk Élményvonatozni.