Friday, 29 june 2007

CANDLE-LIT EXPRESS

back in time with delicious food and musical delights
The luxurious carriages of the Candle-lit Express comprise a parlour car, a bar car and a dining car, offering three hours of delight in the ambience of the past.  The three-course candle-lit dinner is accompanied by fine Hungarian wines offered by a sommelier. Music featuring popular international and Hungarian pieces is played in the bar car throughout the journey.
The Candle-lit Express departs:
Budapest Nyugati Station at 19.00 hrs
Departure dates in 2007:
14 February, 27 April, 25 May, 29 June, 31 August,
28 September., 5 October, 26 October, 14 December.
">
">
">
">
">
M61 sorozatú dízel - villamos mozdony (NOHAB)

Az 1960-as évek elejérol származik a vasútbarátok egyik legkedveltebb dízel-villamos mozdonytípusa. Az M61-es hattengelyes dízel-villamos mozdony gyorsvonatok továbbítására szolgál. A MÁV 1963-64-ben a svéd NOHAB cégtol 20 db-ot szerzett be. A sorozat megbízhatóságának köszönhetoen az M61,014 és 019 pályaszámú mozdonyokat egészen 1989-ig mint kormányzati gépeket tartották számon. Az M61 sorozatú mozdony teljesítménye 1.435 kw. A sorozatot idoközben kivonták a forgalomból, ám négy mozdony nosztalgiautazások alkalmával egy pedig kísérleti mozdonyként napjainkban is közlekedik.

Legnagyobb sebessége: 105 km/h
">
WR 252. számú ÉTKEZOKOCSI

A Nemzetközi Hálókocsi Társaság egykori 230 pályaszámú étkezokocsija a II. világháború végére olyan súlyosan megsérült hogy annak helyreállítása már nem volt lehetséges. Az 1940-es évek végén a MÁV Dunakeszi Jármujavítója az eredeti kocsi alapján olyan étkezokocsit épített, mely mindmáig egyedülálló típust képvisel. Az étkezokocsi kezdetben normál MÁV gyorsvonatként közlekedett, késobb átkerült a MÁV kormányzati utazásokat teljesíto kocsiparkjába. Az 1970- es évek végén a kocsit kivonták a forgalomból és a Budapesti Muszaki Egyetem Vasúti Tanszékének épülete elé állították ki. 1997-ben külso felújítását a Szolnoki Jármujavító Üzem, belso restaurálását a MÁV Nosztalgia Kft. végezte. Napjainkban a MÁV Nosztalgia Kft. szervezésében szolgálja a nosztalgiautazások során az utasok kényelmét.

Ülohelyek száma: 56
Megengedett sebessége: 120 km/óra
">
WR 4252 pályaszámú "PIANO" BÁRKOCSI

Ez az elegáns belso kialakítású kocsi a Nemzetközi Hálókocsi Társaság Párizs mellett található Saint Denis-i muhelyében készült 1916-ban. Az eredetileg faszekrénnyel készült szalonkocsit az 1940-es években korszerusítették. Késobb a komfortigényeknek megfeleloen ismét felújították. A szalonkocsi, étkezo- és bárkocsiként is berendezheto. Napjainkban exkluzív nosztalgiautazásokon vesz részt a MÁV Nosztalgia Kft. szervezésében. Az utazások alkalmával az esti szórakozásról a bár zongoristája, az étkekrol és italokról pedig külön személyzet gondoskodik.

Ülohelyek száma: 24
Megengedett sebessége: 120 km/h
">
054-055 "HORTHY" SZALONKOCSIK

Ezek az 1940-es években luxus igényekre készült szalonkocsik eredetileg bizottsági kocsiként közlekedtek. A szalonkocsi tárgyalóhelységében 9 fos üzleti találkozókat és baráti összejöveteleket lehet rendezni. A szalonban televízió, videó, rádió és telefon segíti a tárgyalások, megbeszélések sikeres kimenetelét. A kényelmes nappali utazásra 25 fo számára nyílik lehetoség. Négy 2 ágyas, mosdós hálófülkében és egy exkluzív 1 ágyas zuhanyfülkés lakosztályban szállhatnak meg a vendégek. A zuhanyfülkét - igény szerint - a többi utastárs is használhatja külön bejárattal. A kocsik a RIC eloírásoknak is megfelelnek és vákuum WC-vel felszereltek. A futést egyedi kazán biztosítja. Az utasok maximális kényelmérol és gyors kiszolgálásáról csengos szobaszerviz gondoskodik.

Megengedett sebessége: 120 km/h
">
WCIWL WR 2347 pályaszámú "ORIENT-EXPRESSZ"

Az európai vasutakhoz hasonlóan sokáig a magyar vasutak sem rendelkeztek saját étkezo- és hálókocsi parkkal. Erre a feladatra az 1883-ban, Brüsszelben alapított "Compagnie Internationale des Wagons-Lits et des Grands Express Européens" (CIWL) rendezkedett be. Étkezokocsijait a magyar vonalakon is közlekedtette nemzetközi és belföldi gyorsvonatok részeként. A 2347 pályaszámú favázas étkezokocsi különlegessége, hogy kívül-belül teakfából készült burkolatot kapott. A prágai Ringhoffer gyár által 1912-ben épített kocsi a II. világháborút megelozoen a kelet-európai vonalakon közlekedett. Étkezoterét két részre osztották: az elso rész 12 fot, a második rész 24 fot tud hellyel kínálni. Az étkezokocsi a Magyar Közlekedési Múzeum tulajdona. Napjainkban a MÁV Nosztalgia Kft. szervezésében vesz részt exkluzív nosztalgiautazásokon.

Ülohelyek száma: 36
Megengedett sebessége: 80 km/h
">
"KOCSMA KOCSI"

Da 6406 pályaszámú kalauzkocsi

Ez az egykori Császári és Királyi Déli Vasúti kalauzkocsi 1915-ben készült. A MÁV Nosztalgia Kft. újította fel 1997-ben, azóta a cég szervezésében áprilistól októberig minden szombaton a Dunakanyarba közlekedik. A hangulatos "söntéssé" átalakított kocsi egy csapásra az utazó nagyközönség kedvencévé vált. Az utazás alatt akár kétfajta hideg csapolt sört is "leguríthatnak" a szomjas utasok. A kocsi saját villamos energiaellátó berendezéssel rendelkezik. A sárgaréz-borítású pult, a nyersfa padok és asztalok hamisítatlan kocsmahangulatot teremtenek.

Megengedett sebessége: 100 km/h
">
2007
« previous year Next year »
January
01. 01.
February
14. Candle-lit Express on Valentine’s Day
March
30. 30.
April
13. 21. Trip by vintage train to Ko¹ice in Slovakia 22. 27. CANDLE-LIT EXPRESS
May
04. 05. 12. 17. Stamboul Express - Istanbul 25. CANDLE-LIT EXPRESS 26.
June
01. 02. 08. 09. 16. Trip to Bratislava in Slovakia 23. 29. CANDLE-LIT EXPRESS
July
07. 07.
August
04. 21. Late summer in Bulgaria 31. CANDLE-LIT EXPRESS
September
08. 15. 1st Convention of European Royal Trains 7th Central European Steam Engine Grand Prix 3rd Dining Car Competition 25. 26. Stamboul Express - Istanbul* 28. CANDLE-LIT EXPRESS
October
04. Discover Hungary 05. CANDLE-LIT EXPRESS 06. 06. The Bulgarian Blockbuster 13. 26. CANDLE-LIT EXPRESS 26.
December
08. 14. CANDLE-LIT EXPRESS
Disclaimer Data Privacy Engedélyszám: R-00784/1993/2000
CANDLE-LIT EXPRESS - mavnosztalgia.hu